خدمات باربری
خدمات باربری

خدمات باربری

انتخاب خودروهای باربری

در این مقاله میخوام درباره خودروهای باربری مورد استفاده در اسباب کشی ها صحبت کنم. به هنگام اسباب کشی و جا به جایی بار، برای حمل بار و اثاثیه منزل، شرکت یا... باید از خودورهای باربری استفاده کرد و انتخاب خودروی باربری مناسب بستگی به شرایط اسباب کشی یا باربری شما دارد. در واقع میتوان گفت "وزن بار" و "طول مسافت جا به جایی" دو معیار مهم در انتخاب خودروهای باربری به حساب می آیند. بنابراین باید قبل از هرچیزی به معرفی انواع خودروهای باربری بپردازیم.

انواع خودروهای باربری:

خودروهای باربری را بصورت کلی میتوان به 3 دسته تقسیم کرد. دسته اول خودروهای باربری سبک هستند. مانند وانت بارها، نیسان بارها و...و دسته دوم خودروهای باربری نیمه سنگین هستند. مانند انوع کامیون ها، کامیونت ها، خاورها و...و دسته سوم هم خودروهای باربری سنگین هستند. از خودروهای باربری سنگین میتوان به تریلی، تریلی تانکر فاو، ترانزیت، ترانزیت یخچالی، 2تن ، چادری 3 محور، کمپرسی و... اشاره کرد.

باربری همسفربار یکی از شرکت های اتوبار و باربری میباشد که در خدمات باربری خود از تمامی این خودروها برای باربری استفاده میکند. برای تجربه یک باربری ایمن و مطمئن میتوانید از باربری همسفربار استفاده کنید.

از چه خودرو باربری استفاده کنیم؟

همانطور که در بالا اشاره کردم، انتخاب خودرو باربری مناسب، تماما بستگی به شایط باربری و اسباب کشی شما دارد. شاید یک خودرو باربری در یک موقعیتی مناسب باشد و در موقعیت دیگر مناسب نباشد. بنابراین برای آگاهی بیشتر از این قضیه بهتر است از یک شرکت باربری راهنمایی بگیرید. ولی بصورت کلی میتوانم به شما بگویم که انتخاب خودرو های باربری براساس دو معیار مهم وزن بار شما و مسافت مبدا تا مقصد شما بستگی دارد. برای مثال اگر شما باری به سبکی وزن یک پرس غذای سفارشی داشته باشید، برای حمل و باربری غذای شما معمولا از یک پیک موتوری استفاده میکنند! وزن بار اثاثیه شما نیز ممکن است به نسبت کم یا زیاد باشد. شاید حمل اثاثیه داشته باشید و اثاثیه شما بیشتر از 30 تن باشند. در اینجور مواقع بهتر است از خودروهای باربری سنگین استفاده کنید. یا ممکن است مثلا در نظر داشته باشید تا یک دست مبل جدید به محل شرکت جدید خود باربری کنید. برای این کار مناسب است از خودروهای سبک استفاده کنید. پس بصورت کلی باید معیار وزن بار را در نظر گرفت. همچنین بسته به مسافتی که قراره طی شود یا اینکه باربری شما درون شهری محسوب میشود یا برون شهری، روی انتخاب خودروی باربری شما تاثیر میگذارد. برای مثال باید درنظر گرفته شود که تردد و رفت و آمد خودروهای سنگین به صورت همه ساعته در شهر آزاد نیست و فقط ساعات خاصی میشود از این خودروها استفاده کرد. بنابراین اگر نمیتوانید زمان باربری خود را محدود کنید و نیاز دارید زمان خاصی باربری کنید، ممکن است نتوانید از خودروهای باربری سنگین استفاده کنید. یا مثلا اگر اسباب کشی به یک استان دیگ دارید، بهتر است از خودروهای سنگین که بار بیشتری را هم میتوانند حمل کنند، استفاده کنید تا تنها یکبار باربری داشته باشید و هزینه باربری خود را کاهش دهید.

هزینه باربری:

هزینه باربری، مقدار ثابتی نیست که بتوان رقم آن را مستقیما ذکر کرد. این مقدار میتواند بسته به انتخاب خودرو باربری شما، تعداد کارگرانی که ارسال میشوند، تعداد دفعات باربری، داشتن خدمات بسته بندی اثاثیه و... تغییر کند. بنابراین برای آگاهی از این مبلغ باید با یک شرکت باربری تماس گرفته و از آنها راهنمایی بگیرید تا متوجه شوید طبق شرایطی که دارید، باربری شما چه هزینه ای را میتواند برای شما به همراه داشته باشد؟

اما نکته ای ک قابل ذکر است این است که شرکت های باربری رسمی و مجوز دار، عموما زیرنظر اتحادیه باربری فعالیت میکنند و تمامی تعرفه هایشان زیر نظر اتحادیه باربری آن استان تعریف میشود.